joi, 17 mai 2012

O ZI FRUMOASA SI-UN BONSAI

     Telefonul țipă strident anunțând un mesaj: ,,Bună dimineata, draga mea! Aici ploua de azi dimineata, mi-e dor de mare” Azi m-am trezit bine, cafeaua a mers la fix si am savurat-o leneșă in pat cu laptopul in brate. De afară se aude o bandă înregistrată cu slogane electorale și muzică. Peste tot prin casă mă ,,lovesc” de obiecte personalizate cu numele candidatilor la primarie. Aprind aragazul cu bricheta de la Radu Cristian, mă uit când sunt Rusaliile pe calendarul cu inscripționarea de acum cunooscută, păna si cartea lui Orhan Pamuk de pe noptiera are un semn de carte inlocuit de un pliant electoral.  Deschid mail-ul, Raluca iar mi-a umplut căsuța cu indemnuri ecologiste, deja ma exasperează, mă enerveaz subit și vreau să o șterg din lista dar ma temperez si –mi dau seama ca n-am mai vorbit demult cu ea; știu că e tristă și are multe probleme, trebuie să-și canalizeze și ea toată energia negativă inspre ceva. Toată lumea are o poveste, multi credem că viata noastra e un roman, dar a unora chiar este.
       Corina a cumparat azi un bonsai. A venit tematoare cu el acasă sa nu o cert pentru că a dat multi bani pe el. L-a pus cu ochii plini de bucurie pe masa așteptând supusă mustrarile. Dar cum poți certa un copil fericit care a cumpărat o floare, cât de meschin poți sa fii? Tatal ei i-a dat o mica caracatiță să o prepare fiindca se pricepe. Mâncăm, mestecand cu sârg, carnea destul de tare și ne uitam la bonsai. S-ar putea zice că suntem privilegiate. Ne străduim să udăm bonsaiul dar apa se prelinge toată pe jos. Cautăm alte tehnici pe internet și ne dumirim intr-un final, citind că trebuie scufundat cu ghiveci cu tot intr-un vas cu apă.
  Din laptop răsună cuvintele lui Cerebel ,, imi vine cateodata sa arunc, cu grijile, problemele in aer, in aer...”
   In aeeeeer, in aeeer, lalaim si noi , doua fete cucuiete si-un bonsai. Afara e innorat si sta sa ploua, oamenii alearga zgribuliti, luati prin surprindere de vantul taios, nefiresc de rece in luna mai. La noi in casa e caldut, multa lumina si pace, caci cum ar putea fi altfel cand fiicele mele imi lumineaza viata? 
 Fericirea-i un lucru marunt 
E o aripa care vibreaza 
Fericirea-i un lucru mic 
Un pitic, ce danseaza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dacă te regăseşti printre răndurile acestea, dacă cuvintele mele te-au făcut să-ţi reconsideri puţin valorile, dacă eşti de acord cu mine că fericirea o putem găsi şi în lucrurile mărunte sau dacă, pur şi simplu ţi-a plăcut cum am scris, lasă un semn de trecere.